15.3 C
Киев
Пятница, 17 сентября, 2021
додомуЖитлово-комунальні тарифиКорупція в "Укрзалізниці": НАБУ і САП минулого року відправили до суду одну...

Корупція в «Укрзалізниці»: НАБУ і САП минулого року відправили до суду одну справу п’ятирічної давнини – останні новини


КИЇВ. 26 квітня. УНН. На розгляді Антикорупційного суду перебуває шість кримінальних справ НАБУ і САП, половина з яких стосується діяльності лише однієї компанії «Вог Аеро Джет» і то п’ятирічної давнини. Решта корупції на залізниці залишається невидимою для антикорупціонерів. УНН проаналізував, чим з 2016 року НАБУ і САП займалися в «Укрзалізниці» і чим займатися не хочуть донині.

Деталі

Так, на сайті НАБУ є розділ «Справи в суді», де у відкритому доступі детективи висвітлюють результати своєї роботи.

З огляду на суспільний запит на ліквідацію корупції в «Укрзалізниці», соціальну напругу в трудовому колективі, десятки мільярдів збитків по результату 2020 року і розслідування парламентської ТСК в частині бездіяльності правоохоронців, УНН публікує перелік справ НАБУ по темі. Всього в розділі зазначено шість кримінальних справ, розслідування в яких започатковано в 2016 (чотири справи) та 2017 (дві справи) роках. Половина справ про співпрацю «Укрзалізниці» з «Вог Аеро Джет» щодо поставок палива. І тільки три з них — інша корупція, а саме:

1) «Вог Аеро Джет». НАБУ розпочало розслідування в 2016 році, до суду направило справу в 2019 році. Суть інкримінованого злочину в тому, що службові особи «Укрзалізниці» у змові зі службовими особами «Вог Аеро Джет» штучно завищили вартість палива, чим завдали збитків залізниці 92 млн грн.

2) «Вог Аеро Джет». Епізод вищевказаної справи в частині провини фактичного керівника «Вог Аеро Джет». НАБУ розпочало розслідування в 2016 році, в 2018 році повідомило про підозру і в 2020 році направило справу в Антикорупційний суд.

3) «Вог Аеро Джет». Нанесення 40 млн грн збитку «Укрзалізниці» на схемі позичання палива у «Вог Аеро Джет». НАБУ розпочало розслідування в 2016 році, в 2019 році оголосило підозру і в 2019 направило справу до суду. Суть інкримінованого злочину в тому, що службові особи «Укрзалізниці» взяли в борг у «Вог Аеро Джет» паливо, але в обумовлений термін не віддали його і повинні були виплатити штраф компанії в розмірі 22,7 млн грн за кожен день прострочення, разом на суму майже 40 млн грн.

4) Шпали. У 2017 році НАБУ розпочало розслідування і в тому ж році направило справу до суду. Суть інкримінованого злочину в тому, що службові особи «Укрзалізниці» в змові з постачальниками завищили ціни на дерев’яні шпали і привласнили 13,65 млн грн коштів держкоманії.

5) Закупівля непотрібного палива. У 2017 році НАБУ розпочало розслідування, а в 2019 році направило справу до суду. Суть інкримінованого злочину в тому, що службові особи в змові з неназваними комерційними компаніями закупили палива на 100 млн грн, якого «Укрзалізниця» не потребувала.

6) Пільги на вантажоперевезення. У 2016 році НАБУ розпочало розслідування, а в 2018 році направило справу до суду. Суть інкримінованого злочину в тому, що службові особи «Укрзалізниці» встановили пільгові тарифи на вантажоперевезення для декількох експедиторських компаній, в результаті чого «Укрзалізниця» втратила 69 млн грн.

П’ять розслідувань і один епізод, загальний збиток в сумі трохи більше 300 млн грн — це, схоже, і є весь масштаб корупції, який детективи НАБУ виявили в «Укрзалізниці» за останні роки. І це при тому, що, за словами ексміністра інфраструктури Володимира Омеляна, в НАБУ цим займається цілий відділ детективів.

Для порівняння, збиток «Укрзалізниці» в 2020 році досяг 12 мільярдів гривень, з яких 8 мільярдів гривень на вантажоперевезеннях, в тому числі через рішення правління держкомпанії знизити тарифи так, щоб приватні компанії могли експлуатувати вагони більше, а платили за це менше. Тобто, детективи НАБУ з 2016 року побачили корупцію в «Укрзалізниці» всього лише на 2,5% від загального збитку за один тільки 2020 рік.

Доповнення

У 2020 році відповідальним за боротьбу з корупцією в «Укрзалізниці» був призначений детектив Денис Гюльмагомедов, який підписав відповідний меморандум з новопризначеним головою «Укрзалізниці» Володимиром Жмаком.

У НАБУ бездіяльність Гюльмагомедова, його можливу співпрацю з правлінням «Укрзалізниці», а також роль Михайла Саакашвілі в цьому не коментують. У САП, в свою чергу, також приховують прізвища прокурорів, які повинні були, але не контролювали дотримання антикорупційного законодавства на залізниці.

Крім заниження тарифів на вагони «Укрзалізниці», без публічної реакції НАБУ і САП залишається тендер держкомпанії з «Метінвест-Шиппінг» Ріната Ахметова, згідно з яким в січні поточного року «Укрзалізниця» передала комерційній компанії свої вагони на три роки за фіксованою, невигідною для «Укрзалізниці» ціною.

Додамо, що тільки за останній час про корупцію і правопорушення в «Укрзалізниці» публічно повідомили:

1) Міністр інфраструктури Владислав Криклій, який підтвердив, що державна «Укрзалізниця» зазнала збитків через рішення правління Володимира Жмака, звільненого урядом в березні.

2) Звільнений у березні Володимир Жмак, який звинуватив членів Наглядової ради в проявах корупції.

3) Журналісти та експерти, які описали зв’язок між главою правління «Укрзалізниці» у другому півріччі 2020 року Володимиром Жмаком, членом правління Іраклі Езугбая (колишній глава залізниці Грузії, звинувачений в розкраданнях) з детективами НАБУ і першим заступником директора бюро Гізо Углавою.

Поки НАБУ і САП ухиляються від розслідування корупції в «Укрзалізниці», парламентська ТСК вже вказала на ознаки халатності силовиків.





Джерело: www.unn.com.ua

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я

- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments