Які зміни чекають на киян

На сайті Верховної Ради опубліковано текст законопроєкту про внесення змін до Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ», ключовим питанням якого є розподілення повноважень між Київською державною адміністрацією, Київською міською радою та районними радами Києва. Нова редакція закону визначає Київ як столицю України, яка є політичним та адміністративним центром держави, місцем розташування резиденції президента, парламенту, Кабміну та інших органів державної влади, адміністративним центром Київської області

Зазначений законопроєкт передбачає, що на території міста Києва утворюються райони, які є адміністративно-територіальними одиницями, що входять до системи адміністративно-територіального устрою України. Межі цих районів затверджуватимуться Верховною Радою за поданням Кабміну та за пропозиціями Київської міської ради, погодженими з райрадами. Райони зможуть мати власну символіку, яка затверджується міськрадою.

У пояснювальній записці до законопроєкту говориться про те, що чинна версія Закону «Про столицю» від 7 вересня 2010 року нівелювала діяльність районних рад, через які мільйони киян мали можливість впливати на діяльність виконавчого органу столиці – КМДА. Нова редакція Закону нібито має врегулювати це питання. Для цього у Законі України «Про місцеве самоврядування в Україні» навіть подано визначення  районних рад у місті як органів місцевого самоврядування, що представляють інтереси жителів районів у містах.

Тому, згідно із запропонованими у законопроєкті положеннями, виконавчу владу у місті Києві здійснюватиме Київська міська державна адміністрація, а місцеве самоврядування столиці — територіальна громада міста, як безпосередньо, так і через Київську міську раду, районні в м. Києві ради та їх виконавчі органи.

Відтак, у законопроєкті чітко зафіксована сфера компетенцій кожного з цих органів.

Зокрема, у сферу компетенцій районних рад Києва входять такі питання:

  • Заклади освіти, дошкільної та позашкільної освіти, закладів охорони здоров’я, заклади культури, окрім тих, що визначені загальноміськими, програми культурних та мистецьких заходів;
  • Молодіжні програми, спортивні заклади, програми підтримки туризму та фізичної культури;
  • Соціальна допомога;
  • Контроль за дотриманням правил забудови, затвердження планів забудови, окрім тих, що визначені як  загальноміські, контроль у сфері експлуатації житла, благоустрій навколишнього середовища
  • Ремонт та утримання міждворових заїздів, паркування, торгівля на ринках, управління комунальним майном.

У сферу впливу Київської міської ради входять такі питання:

  • Спеціалізовані заклади освіти, спеціалізовані спортивні заклади, заклади соціальної допомоги
  • Місцевої пожежної охорони, землеустрою, архітектури та містобудування;
  • Закладів культури та культурних програм;
  • Соціально-економічного, інвестиційного розвитку;
  • Введення міського архіву, будування доріг, організація міського транспорту, утримання кладовищ та охорона навколишнього середовища, утилізація відходів.

Серед повноважень міського голови Києва є участь у підготовці проєктів, законів постанов та інших актів парламенту, уряду, що пов’язані з Києвом, участь у вирішенні питань щодо проведення у Києві заходів загальнодержавного та міжнародного значення, право участі у засіданнях уряду з правом голосу у питаннях, що стосуються Києва

Київська міська державна адміністрація відповідатиме за такі питання:

  • Здійснення контролю за додержанням посадовими особами та органами місцевого самоврядування міста Києва Конституції України, законів України та інших нормативно-правових актів;
  • Прийняття рішень щодо об’єктів державної власності, що знаходиться у сфері її управління;
  • Координація діяльності територіальних органів центральних органів виконавчої влади;
  • Забезпечення реалізації державних програм у Києві.

Окрім цього, законопроєкт встановлює функції очільника КМДА.

Зокрема, він матиме право брати участь у засіданнях уряду з правом дорадчого голосу при розгляді питань, що стосуються міста Києва, брати участь у вирішенні питань щодо розташування у Києві резиденції президента, парламенту, уряду, інших органів державної влади.

Окремим пунктом наголошено на тому, що посада Голови Київської державної адміністрації несумісна з будь-якою іншою посадою.

Відтак, у разі ухвалення цього законопроєкту, посади мера Києва та очільника КМДА обійматимуть різні люди.

Стало відомо, які зміни до закону про столицю пропонують у Раді

Проект закону передбачає створення райрад, які отримають частину повноважень міськради, скорочення кількості депутатів міськради Києва і позачергові вибори 8 грудня.

Законопроект до Ради подала група нардепів від Слуги народу.

Кличко заявив, що поданий закон про столицю «не для самоврядування»

Міський голова Києва Віталій Кличко подав Верховній раді України альтернативний законопроект про столицю.

За його словами, раніше внесений до Ради законопроект про столицю не передбачає самоврядування та децентралізацію.

«Будь-який законопроект повинен бути обговорений з киянами. Я переконаний, що вивчивши законопроект … він не для самоврядування, не для киян. Ми запропонували альтернативний законопроект», — зазначив Кличко.

В свою чергу громада Києва стурбована тим, що відбувається навколо Закону України «Про столицю — місто-герой Київ». Для баготьох киян досі не зрозуміло за що йде запекла боротьба — за добробут киян чи за владу над столицею.

Тому члени територіальної громади міста Києва, представники громадських ініціатив та об’єднань, звернулися до:

Президента України Володимира Зеленського:

— Звернутися до Голови ВР України п. Дмитра Разумкова та ініціювати проведення парламентських слухань в приміщенні українського парламенту щодо змін до Закону України «Про столицю України — місто-герой Київ» як в редакції законопроекту за №2143, так і будь-якого альтернативного законопроекту;

— Звернутися до Голови КМДА щодо організації та проведення громадського обговорення проектів Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ» на загальноміському рівні, а також у Святошинському, Солом’янському, Голосіївському, Оболонському, Шевченківському, Подільському, Печерському, Дніпровському, Дарницькому, Деснянському районах міста Києва, з залученням членів територіальної громади м.Києва, представників громадських організацій, утворених в місті Києві громадських рад всіх рівнів, лідерів громадської думки, незалежних фахівців та експертів;

Голови ВР України п.Дмитра Разумкова:

— Забезпечити належне інформування членів територіальної громади міста Києва про перебіг подій навколо ініційованих членами українського парламенту законодавчих перетворень Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ» як в редакції законопроекту за №2143, так і будь якого альтернативного законопроекту;

— Сприяти у проведенні та організації парламентських слухань щодо законодавчих перетворень та змін до Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ», з залученням членів територіальної громади м.Києва, представників громадських організацій, утворених в місті Києві громадських рад всіх рівнів, лідерів громадської думки, незалежних фахівців та експертів; 

Також попросили громаду  підтримати петицію на сайті президента України.

One Comment

  1. Анатолій Гуньков

    Протягом останніх десятиліть, незважаючи на публічні заяви про децентралізацію та народовладдя, у Києві спостерігалася чітка тенденція на жорстку централізацію управління столицею України. Збільшувалися райони (деякі з них за територією та населенням перевищили більшість обласних центрів України), розпускалися районні ради, саботувалися вибори до райрад. Результатом стала неефективна модель керування містом, що у свою чергу призвело до фактичного руйнування системи комунального громадського транспорту (на сьогодні він не перевозить і 40% наземного пасажиропотоку ), руйнації міських автошляхів, доведення системи ЖКГ до катастрофічного рівня, систематичних фінансових зловживань тощо. Колись затишне місто стало не просто дискомфортним, а й часто небезпечним для життя. Новий закон значною мірою вирішить застарілі проблеми, адже буде проведено зміну підходу до керівництва Києвом. Як ключ для цього використовується принцип децентралізації міської влади. У випадку вдалої реалізації ефективність керівних органів вийде на небачений до цього рівень, а можливість фінансових зловживань зменшиться багаторазово. Загалом результати змін повинен відчути кожен киянин.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *