18.9 C
Киев
Пятница, 17 сентября, 2021
додомуЖитлово-комунальні тарифиРозорення "Укрзалізниці" вказало на неефективність "силовиків" - експерти – останні новини

Розорення «Укрзалізниці» вказало на неефективність «силовиків» — експерти – останні новини


КИЇВ. 25 березня. УНН. Правоохоронні органи показали повну недієздатність з нагляду за державними активами. Про це УНН заявили експерти, коментуючи розорення «Укразалізниці» і її переддефолтний стан.

«Про наших правоохоронців можна писати книги. Ми всі прекрасно знаємо, що у всіх схемах збитковості «Укрзалізниці» активну участь брали як раз правоохоронні органи. І схема несплати податків, і нефіксація прибутку — всі повним ходом були в цьому замішані. Тому логічне запитання: де вони були до цього і чому не довели провину керівників «Укрзалізниці» до логічного завершення. Зате ми бачимо, які величезні зарплати у членів наглядової ради, які, як і правоохоронці, не бачать корупційних схем, не бачать, чиї кишені наповнюють гроші «Укрзалізниці», і хто на цьому наживається. Ніхто не розбирається в закупівлях, які «Укрзалізниця» проводила по вагонах і різних запчастинах. Ніхто цим не займається, оскільки, очевидно, має від цього зиск», — говорить народний депутат Михайло Бондар.

Не допоміг і меморандум з НАБУ, який голова правління «Укрзалізниці» Володимир Жмак, звільнений урядом 15 березня, підписав з антикорупційним бюро в особі детектива Дениса Гюльмагомедова. Відтоді жодної публічної реакції органу на ситуацію в «Укрзалізниці» і можливі порушення, про які регулярно повідомляли ЗМІ — не було.

«НАБУ ніколи не було реальним органом по боротьбі з корупцією. Це орган з контролю за нашими чиновниками і бізнесменами, і як результат — відсутність боротьби з корупцією. Їх цікавить не виявлення корупції і посадка корупціонерів, а просто утримання їх «на гачку», — зазначив політолог Всеволод Степанюк.

Страждає не лише економіка держпідприємства і країни, з «Укрзалізниці» втікають люди, доповнює політолог Кирило Сазонов.

«Люди, які зараз йдуть з «Укрзалізниці», говорять про те, що про реформи не йдеться. Ситуація, що виникла, влаштовує тих людей, які на неї впливають: і фінансово-промислові групи, і наглядову раду», — говорить політолог.

Доповнення

11 березня в відставку подав комерційний директор «Укрзалізниці» Іраклі Езугбая — колишній голова залізниці Грузії, звинувачений там у розкраданнях в особливо великих розмірах. 15 березня Кабмін звільнив голову правління «Укрзалізниці» Володимира Жмака, колишнього заступника Міхеіла Саакашвілі в Одеській обласній держадміністрації. Усіх трьох (поки неофіційно) підозрюють у діях, які могли погіршити фінансове становище «Укрзалізниці», а це: заниження тарифів на вантажоперевезення, передача значного парку піввагонів на три роки за фіксованою ціною компанії з орбіти Ріната Ахметова, а також реформування «Укрзалізниці», а саме виділення вертикалі вантажоперевезень (найприбутковіша частина «УЗ») «Карго» в спосіб, який суперечив європейським директивам. Усі ці дії залишилися поза увагою НАБУ, яке від імені детектива Дениса Гюльмагомедова розписалося в меморандумі.

Якщо раніше Гюльмагомедов ретельно відстежував пільги на вантажоперевезення і притягував до відповідальності посадових осіб «УЗ» за їх надання, то у випадку з Іраклі Езугбая і його рішенням знизити тарифи на вантажоперевезення і, як наслідок, недоотримати щонайменше 7 млрд грн — реакції детектива не було . Зрозуміло, Езугбая зі Жмаком проти себе не свідчили, а НАЗК, попри публічні заклики перевірити Еузгбая на предмет конфлікту інтересів, — цього не зробило.

З відкритих джерел відомо, що НАБУ з дати підписання меморандуму не відкрило жодної справи проти правління «Укрзалізниці» на тлі недоотримання 25 млрд грн від запланованого річного доходу держкомпанії, а також інформації ЗМІ про можливий зв’язок Езугбая з інтересами «Індустріальної групи Грузії» і компанії Рісоіл, які в Україні мають стосунок до вантажоперевезень на залізниці і управляють (через договір концесії) херсонським портом.

Про детектива НАБУ Гюльмагомедова відомо, що він отримує гранти від фонду «Відродження» Джорджа Сороса (який вважався спонсором політичного руху Саакашвілі в Грузії), а також разом з першим заступником директора НАБУ Гізо Углавою відвідує організовані цим фондом заходи.

Після скандалів в «Укрзалізниці» в НАБУ заявили, що меморандум мав лише декларативний характер і не мав правових наслідків. Суть меморандуму полягала в тому, щоб «Укрзалізниця» відповідала на запити НАБУ, хоча це і так передбачено законодавством.

Також відомо

Тимчасова слідча комісія парламенту, створена в січні для оцінки критичного стану «Укрзалізниці», на наступне засідання викликала правоохоронців, які повинні були наглядати за дотриманням законів в «Укрзалізниці». У тому числі очікується доповідь НАБУ.





Джерело: www.unn.com.ua

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я

- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments